Reggel felkeltem, felöltöztem, reggeliztem, és kiléptem az utcára. A sarkon egy rideg szem figyelte ahogy bezárom az ajtót, és álmos léptekkel elindulok a buszmegálló felé. A sarkon befordultam, mikor egy másik rideg szem vette át követésemet az Off-Licence Shop-ba, majd a sarki kávézóba. A boltba egy harmadik rideg szem rögzítette tárolóegységére ahogy rágót vettem, és egy negyedik ahogy elfogyasztottam a cappuccinomat.
Az ötödik rideg szem kíséretében vártam a buszt, majd az emeletes buszon utazva a hatodik rideg szem mintha rám mosolygott volna amint leültem egy csinos indiai csaj mellé.

A metróállomáson rengeteg rideg szem vált a kísérommé, a metróba lejutva pedig már tucatnyi tudta, hogy ismét próbálom elérni a fél 9-es metrót...

A rideg szemek állandó kíséroimmé váltak, minden nap ott vannak velem, minden nap tudják hol vagyok, minden nap figyelnek rám.

London a világ egyik legjobban bekamerázott városa, az Egyesült Királyság a világ egyik legjobban bekamerázott országa.

CCTV -closed circuit television


London metróhálózata napi 3 millió utast szállít, 275 állomással rendelkezik, mindez 408 kilométer hosszúságban.Az elso CCTV felhelyezése londoni metróban 1961-ben történt meg Holborn Station-nel a Central Line vonalon. 1996-ban csak egy cég a Sony 5000 kamerát szerelt fel az alagutakba. Az 55 kilóméterén 34 állomásával évente 166 millió utast szállító - imént említett - Central Line vonalat jelenleg több mint 500 kamerával figyelik!

A londoni úthálózat sem maradt megfigyelo szemek nélkül. 1996-ban 102, 2002-re összesen 650 sebesség figyelo kamerát helyeztek üzembe, majd elindították a mozgó kamerás kocsikat is. Egy kisebb furgonra fel vannak szerelve külso kamerák, amik olyan szögben vannak beállítva, hogy akár a kocsi elötti, mögötti három sávos uton is minden kocsinak le tudják olvasni a rendszámát. A rendszer 300,000 kocsi adatait tudja kezelni óránként!
Ezenkivül pedig van egy valós idejú forgalmat figyelo rendszer is, ami mostanára már 8000 mérföldnyi úthálózatot fed le a UK területén.

Biztos sokan hallotátok már, hogy Central Londonba külön díj megfizetése ellenében lehet csak behajtani kocsival. A rendszer muködése:
- Két két kamera figyel a zóna be- és kijáratainál. Az egyik színes képet készít minden kocsiról, motorról, a másik pedig fekete fehéret a rendszámról. Minden rendszámos képet a rendszer automatikusan megvizsgál, hogy ahhoz a rendszámhoz be van-e fizetve a behajtási díj ...

A londoni busz sáv figyelo rendszere is muködik rendben a városban, ahol 870 busz, 82 útvonalon 162 millió utast szállít évente.

(egyszer láttam az újságban egy cikket, amiben le volt közölve egy ilyen kamera kép amint egy kocsi használja a buszsávot, és a cikk arról szólt, hogy ugye a sofort megbüntették, mivel nem hajthatott volna a buszsávra, és a sofor pedig a cikkben beismerte hibáját, megigérte befizeti a büntetést, és többet nem követi el a hibát )

Természetesen a buszokon, és vasutakon is ha felnézel rögtön meglátsz minimum 2-3 kamerát, az emeletes buszokon a sofor látja is minden kamera képét.

Stadionokban is muködik a rendszer, a Wembleyben pédául csak a belso stadionos részen 18 kamera figyel, de például a Chelsea FC-nek otthont adó Stamford Bridge Stadion és környékén megközelítoleg 150 kamera van elhelyezve.

London 9 nagy túrista látványosságát pedig összesen 411 kamera figyeli ...

És ha ez nem lenne elég, minden nyílvános üzlet, bolt, pub is szintén fel van szerelve kamerával.

Egy szó mint száz Londonban megközelítoleg 500,000 kamera figyel éjjel - nappal, az Egyesült Királyság teljes területén pedig 4,285,000!

És hogy milyen érzés ennyi kamera között élni, az a következo posztban.

U.i.: kb. két és fél hét után tegnap huzamosabb ideig sütött a nap :D
 

Szerző: DPO  2008.09.13. 10:51 5 komment

Címkék: london kamera big brother cctv tube bus figyelnek

A bejegyzés trackback címe:

https://londoners.blog.hu/api/trackback/id/tr53661434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yeppppp 2008.09.13. 11:53:16

És ez téged zavar? A te, az én és a mi biztonságunkért van mindez, erre nem gondoltál még? Kíváncsi vagyok a következő postodra, én egy mondatban fejteném ki, hogy milyen érzés élni ennyi kamera között: kurvára jó érzés, mert biztonságban érzem magam a *világ* fővárosában, és talán így kevesebb esély van rá, hogy megkéseljenek. Ugye, ugye, ismerősek a főcímek a thelondonpaper újságból? Márpedig ha tényleg metróval jársz melózni, akkor gondolom.

bubuka_visszater (törölt) · http://facepalm.freeblog.hu/ 2008.09.13. 21:09:40

késelések tudtommal nem metróban voltak, bár csak mások kezében tartott ujságokból tájékozódtam. az meg h figyelnek, megszokható, csak le kell küzdeni a gyomorforgató érzést h te itt most potenciális bűnözőnek vagy nézve. Ha egy zsernyák van ott, személyesen, az teljesen más. Érthető az ok miért sok a kamera, csak nem a mi mentalitásunk ez a One nation under CCTV.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.09.17. 21:59:53

én addig röhögtem a Hard-Fi első lemezének a címén (Stars of CCTV), amíg ki nem jutottam Liverpoolba.

nem zavaró, csak fura. merthogy az angolok minden szarra felhívják a figyelmedet (a kedvencem a szálkaveszély-felirat volt a múzeum padlóján), és kicsit paranoid érzés volt, hogy mindenhol bökdösnek, hogy most éppen megfigyelünk.

lemarado 2008.12.28. 09:09:23

@yeppppp:
Hát igazából engem eléggé zavarna, hogy bármit csinálok látják. Nem a zsebtolvaj beszél belőlem, de azért szerintem elég kellemetlen lehet amikor nem csak az utca látja amikor a barátnőd szétveri a fejeden a bocsánat-csokrot, hanem azt még jól fel is veszik. Meg egyébként is elmegyek céltalanul barangolni, felfedezni a várost, és valaki folyamatosan ott van a hátam mögött ( vagy inkább belebámul az arcomba ). Hol itt az intimitás? Egyébként meg kamerákkal felszerelt városban ugyanúgy vannak helyek amit épp nem lát kamera, és ott ugyanúgy megkéselnek, nem? Akkor meg nem tökmindegy? :).

ZmanUK 2009.05.28. 10:38:15

Sajnos a CCTV rendszernek nem a megelozesben van szerepe, hanem a buntenyek felderiteseben. Arra pedig eleg jok. A megelozeshez nem jok ezek a rendszerek, mivel egy reszeg angol tizenevest nem erdekel hogy van e kamera, akkor is meg fog keselni. Mert ilyenkor ez a legkisebb ami eppen oket foglalkoztatja
süti beállítások módosítása